Havas köper in sig i Bizkit Wisely

Pressinformation, 2014-09-17 Sedan många år har Bizkit Wisley och franska kommunikationsbyrån Havas haft ett fruktbart och utvecklande samarbete. Efter diskussioner under sommaren har parterna enats om en gemensam framtid vilket innebär att Havas köper 60% av Bizkit Wisely. Det är ett led i Bizkit Wiselys tydliga strategi att stärka sitt erbjudande på den nordiska marknaden och ett viktigt steg för Havas att stärka sig globalt. -        Vi är lite på väg att slå huvudet i taket och vill därför ta ett fastare grepp om den nordiska marknaden som vi allt oftare jobbar på, säger Johan Eidmann, grundare och VD på Bizkit…

[Obs! Tjänsten är tillsatt] Sök söker en sökperson som vill och kan växa med oss. Igen.

Hej! Nu är det dags igen! Vi vill förstärka vårt sökgäng, vi har en lång erfarenhet inom SEM och söker nu en specialist.  Du kommer att jobba med våra kunders sökordskampanjer, där analys, optimering och uppföljning hör till vardagen.   Vi vill att du är/har: ödmjuk och har social kompetens ansvarsfull, noggrann och gillar siffor jobbat med några sökordskampanjer tidigare Google Advertising Fundamentals Exam – certifierad flytande i svenska och engelska i tal och skrift ett eget driv och stor vilja att lära dig mer och utvecklas   Ett plus om du är/har: Google Search Advertising Advanced Exam – certifierad…

Bizkit Wisely söker en junior analytiker till analysavdelningen!

Bizkit Wisely är en av Sveriges ledande mediebyråer. Vi har funnits sedan 2001 och arbetar med alla medier, såväl digitala som mer traditionella. Vi är specialister inom media, vilket innebär att vi hjälper våra kunder med annonsköp, strategier, idéer etc. Tillsammans med våra kunder skapar vi tydlighet och konkurrenskraft i deras kommunikation ut mot marknaden. I Wisely görs även digital produktion för kommunikation på internet. På analysavdelningen arbetar vi bland annat med att fastställa och förstå marknadsföringens effekter på varumärke, försäljning och andra viktiga nyckelvariabler. Detta genererar insikter som används i det strategiarbete som kontinuerligt görs för våra kunder. Vi…

Sök söker en sökperson som vill och kan växa med oss. Igen.

Hej! Nu är det dags igen! Vi vill förstärka vårt sökgäng, vi har en lång erfarenhet inom SEM och söker nu en specialist.  Du kommer att jobba med våra kunders sökordskampanjer, där analys, optimering och uppföljning hör till vardagen.   Vi vill att du är/har: ödmjuk och har social kompetens ansvarsfull, noggrann och gillar siffor jobbat med några sökordskampanjer tidigare Google Advertising Fundamentals Exam – certifierad flytande i svenska och engelska i tal och skrift ett eget driv och stor vilja att lära dig mer och utvecklas   Ett plus om du är/har: Google Search Advertising Advanced Exam – certifierad…

Vi söker en mediarådgivare inom digitala medier som kan växa med oss! – Ej aktuell längre.. :-)

Du kommer att jobba med våra kunders kampanjer och strategier tillsammans med någon av våra erfarna rådgivare. Vi önskar att du har ett stort intresse för digitala kanaler, har studerat marknadsföring och kanske har jobbat något år med digital marknadsföring. Tjänsten är att betrakta som juniorrådgivare. Vi vill att du är Ansvarsfull, noggrann och ödmjuk Har goda kunskaper i excel Har god social kompetens Och en vilja att lära sig och utvecklas! Hos oss kommer du få växa med uppgiften och jobba på ett företag som älskar digital kommunikation och som drivs av att hjälpa våra kunder att lyckas! Hör…

Jag vill också äga en site

3 trender som får mig att önska att jag också hade snickrat ihop en välbesökt hemsida när det begav sig.   1. Size matters Jag gillar stort. Och jag tror på stort. Blir därför lite glad när man läser att till och med dinosaurien Hemnet börjar med ett wallpaper/takeover-format. Jag tror/vet att det är rätt väg och gå, och även om de säger att de ska utvärdera det efter första kampanjen lär det vara här för att stanna även för Hemnet. Många andra har kommit en bra bit längre, och vissa har blivit riktigt bra på att paketera och sälja…

Wisely styr upp ett helt segment

Enligt lagstiftningen är det helt okej för företag att köpa andra företags varumärkestermer i sökmotorer. Däremot är det kutym för oss som arbetar med sökmotormarknadsföring att aktivt ge våra kunder rådet att inte göra det. Att köpa andra varumärkestermer än för det aktuella varumärket kommer leda till krig. De enda som egentligen tjänar på att varumärke X köper varumärke Y är sökmotorerna och då primärt Google då det är den största sökmotoraktören i Sverige. Bättre är väl då att ingen köper någon annan utan istället utnyttjar generella termer, inom aktuell bransch, för att konkurrera inom ett segment. Jag meddelade en…

Dagens blompinne – En viss sökmotor

För er som inte är bekant med mediet sök (aka Search, PPC) kan jag kort informera att det handlar om att köpa annonsutrymme på sökmotorer. Ett konto för kund X var uppsatt. Varumärkestermer och generiska sökord låg i varsina kampanjer. Idag tänkte jag skriva om varumärkestermerna. Det hände något riktigt märkligt, precis som när en skäggig man gick på vatten. Vi kan kalla kund X för Äpple istället. Jag satte upp varumärkeskampanjen med olika variationer av Äpple med phrase, exact och broad. Inga andra ord än Äpple i olika variationer var med. Hör och häpna, efter några veckor när jag…

Google Play utmanar Apple’s Itunes.

  Google släppte tidigare i veckan sin plattform Google Play som ska erbjuda alla android ägare det som alla iPhone ägare har i Itunes. Detta innebär att Android Market är ett minne blott och det kommer bli mycket intressant att se om man kan lyckas nå 25 miljarder nedladdningar som Itunes häromdagen skröt om. Läs mer här!

Wisely söker en SEM specialist.

Vi vill förstärka vårt sökgäng, vi har en lång erfarenhet inom SEM och söker nu en specialist.  Du kommer att jobba med våra kunders sökordskampanjer, där analys, optimering och uppföljning hör till vardagen. Är du ansvarsfull, resultat- inriktad, noggrann och dessutom har tidigare erfarenhet av internetmarknadsföring så ring eller maila så träffas vi. Vi vill att du är: – analytisk och noggrann – har jobbat med några stora kampanjer tidigare – erfarenhet av att optimera kampanjer mot CPA-mål – ansvarsfull och trivs med att jobba självständigt i en mycket kreativ miljö – Google Advertising Fundamentals Exam certifierad – Google Search…

Wisely söker responsspecialist

Vi växer och söker en responspecialist med några års erfarenhet till Wisely. Du kommer att jobba nära våra övriga rådgivare, våra kreatörer och sökspecialister för att uppnå bästa möjliga resultat för våra kunders digitala affärer. Du kommer jobba med resultatinrikated kampanjer och med vårt erbjudande kunna påverka rekommendationer ifrån medieval till kreativa lösningar. Vi önskar att du: -Har jobbat eller jobbar på mediebyrå, med affiliate, SEM eller respons på internet -Är ansvarsfull och ödmjuk -Är noggrann och inte bangar för excelexercis -Har god vana med Marathon Vi önskar att du vill: -Fortsätta att följa den digitala medieutvecklingen -Ta ett stort ansvar för…