5 saker man måste tänka på när man ska utvärdera sociala medier

Läste Gary Steins artikel om utvärdering av företagens insatser i sociala medier. Tycker det är läsvärt och framförallt är det viktigt att man utvärderar och tänker igenom hur och på vilket sätt man följer upp aktiviteterna. Idag är det så mycket prat om sociala medier men tyvärr är verktyg, metoder för utvärdering etc lite efter. Ett bra första steg är att tänka på uppföljning överhuvudtaget och inte bara att man måste göra något… Alla insatser kostar tid eller pengar så alla insatser bör oxå utvärderas på samma sätt som övriga marknadsinsatser.

Svart bälte i effektivitet!

Svårt att komma igång efter semestern?  “Få det gjort” av David Allen är en bok som handlar om hur man samlar/lagrar alla sina idéer, strukturera alla sina “to do”-listor samt planerar för att få mer gjort och framför allt ser till ATT det blir gjort. Jag har läst halva boken än så länge och den är grymt inspirerande. Do it! Do it now! Eller lägg det i hinken.