hyun

Facebook skriver om vår kund Hyundais stora framgång med vårens marknadsföringskampanjer där CPL sänktes med 67 procent.

Ännu en gång är det bevisat. Noggrann planering i allt från content-strategi till produktion och medieplan gör skillnad. Det visar Hyundais nu uppmärksammade kampanjer för i20 Active och crossovern Tucson där biltillverkaren lyckades sänka sin CPL med otroliga 67 procent.

– Det är siffrorna för kampanjen som gick via Facebooks kanaler. Tittar vi på den totala digitala kampanjen sänkte vi CPL med 91 procent, säger Lina Hansson, Digital Marketing Manager på Hyundai Sweden.

Framgångsfaktorn? Att noggrant planera den kreativa kommunikationen och det digitala innehållet efter kundernas köpresa genom att inspirera, engagera och tillslut motivera till köp. Kampanjens spridning i digitala kanaler togs fram i samråd med Bizkit Havas medierådgivare.

– De var ett jättebra bollplank, säger Lina Hansson.

Läs mer om den lyckade kampanjen här.