Om oss

Bizkit Havas är en av Sveriges ledande mediebyråer med ca 70 anställda, bolaget ägs av de svenska grundarna tillsammans med den internationella mediekoncernen Havas. Vi håller till i nyrenoverade lokaler vid Gustav Adolfs Torg i centrala Stockholm.

Bizkit Havas har funnits sedan 2001 och arbetar med alla medier, såväl digitala som analoga, och har ett helt integrerat kreativt team. Vi hjälper våra kunder med mediestrategier, annonsköp, strategier, idéer, produktion och annat som är relaterat till vår verksamhet. Tillsammans med våra kunder skapar vi tydlighet och konkurrenskraft i deras kommunikation ut mot sin marknad. Vi agerar såväl på den lokala marknaden som på den nordiska och internationella marknaden.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en resultat- och affärsdriven person till vårt snabbt växande digitalteam. Du jobbar kanske med sociala medier hos en annonsör eller byrå idag och vill ta nästa steg i karriären.

I rollen som Head of Social Media kommer du att driva och utveckla vårt erbjudande inom sociala medier. Du kommer även att leda vårt socialteam samt säkerställa byråns spetskompetens inom området.

Arbetsuppgifterna kommer utöver ovan bland annat att innefatta budgetansvar för affärsområdet, produktutveckling, strategiarbete och till viss del operativt arbete med våra kunders aktiviteter i sociala medier.

I rollen så kommer du att vara delaktig i flera av våra kundteam där andra specialister, rådgivare och projektledare ingår. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är lyhörd. Det är även viktigt att du har en god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete då du kommer vara involverad i flera kundprojekt parallellt.

Vi hanterar köpta kampanjer för både små och stora varumärken och tar även fram strategier för sociala medier i nära samarbete med vårt contentteam. I tjänsten behöver du ha ett stort intresse för sociala kanaler och vara ständigt uppdaterad kring lösningar och möjligheter på sociala medier.

Din profil
Du är proaktiv, ansvarsfull, entusiastisk och bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är även snäll, positiv, nyfiken, lösningsorienterad och ödmjuk.

 Erfarenhet/särskild kompetens

  • Flera års erfarenhet av arbete med sociala medier, både hands on och på strategisk nivå
  • Van vid att bevaka, optimera och följa upp kampanjer och aktiviteter i sociala medier och har erfarenhet av att arbeta i och med relaterade system och verktyg
  • God förståelse för övergripande marknadsstrategi och vikten av egna kanaler
  •  Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska
  • Du är bekväm i kundmöten och bra på att hålla presentationer
  • Hög servicekänsla
  • Du är van vid att arbeta i ett tidvis högt tempo
  • Du bör vara en lagspelare och det är meriterande om du tidigare har haft personalansvar
  • Relevant akademisk utbildning

Du kommer få möjligheten att arbeta på ett företag som brinner för kommunikation och du kommer garanterat att få världens härligaste kollegor!

Är du rätt person? Hör gärna av dig med CV och personligt brev till christoffer.riddersholm@bizkithavas.se