Wisely har sen ett tag tillbaka jobbat med den digitala strategin och produktionen till Pippi: Ett äventyr på is. För att göra det enkelt och konsekvent så använder dem sin fanpage som huvudkanal för kommunikation.

På facebook lägger de upp många videos, bilder, har direkt kontakt med fans och allt annat som hör till. Så istället för att skapa en separat blogg eller något sorts separat nyhetsflöde som koppling via sin sajt -  så integrerade vi deras facebook-wall på www.pippi.nu.

Resultatet ses här:

Den passar väldigt bra in i helheten och fungerar som nyhetsflöde på sajten. Integreringen gör att man enkelt ser hur många användare som redan gillar facebook-sidan och vilka av sina vänner som gillar den. Det gör det också möjligt för besökaren att bli en fan av fanpagen utan att ens behöva besöka den.

Den här sortens integrering är i sig ingenting jättenytt och det finns tillfällen då det kanske inte är lämpligt att använda sig av den. Men när den används på rätt sätt så sparar det tid, pengar och ger mervärde. För alla inblandade.

Discussion

Be the first to post a comment.